Φιλοσοφία
Στόχοι
Στο Δημοτικό σχολείο ανοίγονται νέοι δρόμοι για ανάπτυξη και δημιουργία. Κύριο μέλημα η ομαλή προσαρμογή των μαθητών στο νέο σχολικό περιβάλλον και η καλλιέργεια της αγάπης για το σχολείο.
Στο Δημοτικό οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων
Διδάσκονται από αυστηρά επιλεγμένο, έμπειρο και ικανό διδακτικό προσωπικό με τη βοήθεια σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων και τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Οι επιπλέον ώρες στην ελληνική γλώσσα, τα μαθηματικά, την πληροφορική, τις ξένες γλώσσες και οι σύγχρονες εκπαιδευτικές μέθοδοι συμβάλλουν στην ουσιαστική και πολύπλευρη μόρφωση των μαθητών.

Λαμβάνουν υψηλό επίπεδο διδασκαλίας των ξένων γλωσσών (αγγλικών, γαλλικών και γερμανικών). Oι μαθητές αποκτούν την ικανότητα να μπορούν να σκέφτονται και να εκφράζονται άνετα στις ξένες γλώσσες μέσα από ειδικά τμήματα και ομίλους, όπου διδάσκουν έμπειροι παιδαγωγοί.

Καταξιώνονται με διακρίσεις σε περιφερειακούς και πανελλήνιους διαγωνισμούς μαθηματικών, φυσικής, ρητορικού λόγου στην αγγλική γλώσσα, εικαστικών, αθλητισμού, καθώς και με την απόκτηση πτυχίων ξένων γλωσσών.

Παρακολουθούν ομίλους δραστηριοτήτων (Clubs), οι οποίοι στοχεύουν στην καλλιέργεια των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων του κάθε μαθητή.

Εκφράζονται μέσω της μουσικής, του θεάτρου, του χορού και των εικαστικών.

Συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά και διεθνή πρωτοποριακά προγράμματα λόγου, θεάτρου, λογοτεχνίας, μουσικής, εικαστικών.

Ευαισθητοποιούνται σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνικής προσφοράς και εθελοντισμού, μέσα από ενημερωτικές εκδηλώσεις, εξορμήσεις και εθελοντική συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις.

Εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους στους υπολογιστές, στις φυσικές επιστήμες και στα μαθηματικά μέσα από τα προγράμματα Art & Science Days.

Διευρύνουν το πνεύμα και γυμνάζουν σώμα και ψυχή στα μεταμεσημβρινά τμήματα και εξωσχολικά προγράμματα (μαθηματικών, φυσικής, ξένων γλωσσών, ρομποτικής, χορωδίας, μπαλέτου, μοντέρνου χορού, ποδοσφαίρου, μπάσκετ, κολύμβησης, τένις, σκι και tae kwon do).

Προετοιμάζονται για τα μαθήματα της επόμενης μέρας μέσα από το πρόγραμμα μελέτης, το οποίο παρέχεται δωρεάν στους μαθητές όλων των τάξεων.

Απασχολούνται δημιουργικά στο πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, Πάσχα, καλοκαιριού και σχολικών αργιών.

Μαθαίνουν να τρώνε υγιεινά και να προσέχουν τη διατροφή τους μέσα από το πρόγραμμα Τρώμε Υγιεινά.

Συνεχίζουν τους καλοκαιρινούς μήνες με θερινές εκπαιδευτικές και αθλητικές δράσεις: προγράμματα σε κολέγια εξωτερικού, English & Adventure camp, αθλητικά camps (μπάσκετ, ποδοσφαίρου, βόλεϊ, κολύμβησης, τένις), Computer Epathlon & Hackathlon Camp, Μαθηματικά παιχνίδια, Let’s Talk Workshop.
Πρόγραμμα
Σπουδών
Στο Δημοτικό οι μαθητές μαθαίνουν παίζοντας, δημιουργώντας, χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και διαμορφώνοντας ένα κλίμα ευχάριστο και ένα περιβάλλον φιλικό, ασφαλές και πολιτισμένο.

Στο Δημοτικό σε ένα εργαστήριο με υπολογιστές και λογισμικό τελευταίας γενιάς προσεγγίζουμε την Πληροφορική και τις Νέες Τεχνολογίες μέσα από το πλαίσιο UNESCO ICT Competency Framework όπου ορίζονται οι απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών του 21ου αιώνα. Συγκεκριμένα οι μαθητές μας μαθαίνουν να #δημιουργούν διαδραστικές ιστορίες, να #προγραμματίζουν σε εκπαιδευτικά game-based περιβάλλοντα, να #συνεργάζονται μέσα από σύνθετα projects αναπτύσσοντας δεξιότητες #κριτικής σκέψης και #αλγοριθμικής λογικής.
Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα για την εκμάθηση προγραμματισμού μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια και εργαλεία, γνωριμία με τη γλώσσα JavaScript και τη Ρομποτική. Γίνεται εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων, όπως η εξατομικευμένη μάθηση (Adaptive Learning) και ο προγραμματισμός κατά ζεύγη (Pair Programming).
Παγκόσμιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εκμάθηση προγραμματισμού και συγγραφή κώδικα.
Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η εκμάθηση των βασικών αρχών και δομών του προγραμματισμού με τη χρήση της γλώσσας Python. Δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού να λύσουν προβλήματα, να αναπτύξουν την υπολογιστική τους σκέψη και να προγραμματίσουν τις δικές τους εφαρμογές. Το πρόγραμμα διαρκεί 12 εβδομάδες.
Το πρόγραμμα «Train Your Young Innovator» είναι ένα μοναδικό, καινοτόμο, πρωτοποριακό πρόγραμμα προγραμματισμού για μαθητές Δημοτικού, το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τους μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη, από τον ερευνητή και προγραμματιστή κ. Νίκο Μιχαλάκη, Dr Techniko.
Μέσα από το πρόγραμμα ο μαθητής θα παίξει ένα παιχνίδι, μέσω υπολογιστή, στο οποίο θα υποδύεται τον ρόλο ενός μυστικού πράκτορα.
Για να τελειώσει με επιτυχία την «αποστολή» του, ο μαθητής θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με προγραμματισμό, τεχνολογία, μηχανική, φυσική, μαθηματικά, ευρηματικό και κριτικό τρόπο σκέψης. Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται σε 6 επεισόδια. Η γλώσσα του προγράμματος είναι η αγγλική.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι η κατασκευή τρισδιάστατων παιχνιδιών με τη χρήση της πλατφόρμας Microsoft Kodu. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι μαθητές δημιουργούν τα δικά τους σενάρια, σχεδιάζουν τον κόσμο του παιχνιδιού και προγραμματίζουν τους χαρακτήρες που έχουν ενσωματώσει σε αυτό.
Tο MinecraftEdu, μία εκδοχή του Minecraft σχεδιασμένη ειδικά για σχολικές τάξεις, είναι ένας ανοιχτός κόσμος ο οποίος προωθεί τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την επίλυση προβλημάτων. Μέσα από το MinecraftEdu οι μαθητές θα διδαχθούν από θετικές επιστήμες μέχρι τέχνη και ποίηση!
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με την επιστήμη και την τεχνολογία με βιωματικό τρόπο, μέσα από την κατασκευή και τον πειραματισμό, ενώ παράλληλα αναπτύσσεται και η δημιουργικότητά τους. Εμπεριέχει κατασκευή και προγραμματισμό ηλεκτρονικών και ρομποτικών κατασκευασμάτων, πειραματισμό, δραματοποίηση και θεατρικό παιχνίδι, ιστοριοδημιουργία, καταιγισμό ιδεών και δημιουργική γραφή.
Οι μαθητές Δημοτικού χρησιμοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch του πανεπιστημίου MIT, κατασκευάζουν εκπαιδευτικές εφαρμογές και εντυπωσιακά παιχνίδια.
Mέσα από το ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον MIT App Inventor της Google οι μαθητές εκπαιδεύονται να προγραμματίζουν τα δικά τους Applications για mobile και tablets σε Android.
To εκπαιδευτικό πρόγραμμα Digital Storytelling έχει ως στόχο να εμπνεύσει τους μαθητές να διοχετεύσουν τη δημιουργικότητά τους ψηφιακά, μαθαίνοντας να προγραμματίζουν, να σχεδιάζουν και να σκηνοθετούν διαδραστικές 3D ιστορίες, αλλά και να δημιουργούν virtual 3D κόσμoυς.
Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού όπου κάθε μαθητής έχει πρόσβαση σε μία τεράστια βάση δεδομένων εκπαιδευτικού υλικού διαδραστικού χαρακτήρα (ηλεκτρονικά βιβλία, σημειώσεις, εκπαιδευτικά βίντεο, διαγωνίσματα, επίκαιρα επιστημονικά άρθρα).
Οι μαθητές εκπαιδεύονται στην χρήση της σουίτας του Office και συγκεκριμένα με τα προγράμματα Word, Excel, Powerpoint, Onenote, Access, Sway και Windows. Στο τέλος της φοίτησης τους από το Δημοτικό οι μαθητές μπορούν να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης στις συγκεκριμένες ενότητες.

Αγγλική γλώσσα
Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών του Δημοτικού από την Α’ τάξη.
Οι στόχοι επιτυγχάνονται με:
- Καθημερινό πρόγραμμα διδασκαλίας, εμπλουτισμένο με τραγούδια, ιστορίες, δραματοποίηση και παιχνίδια.
- Μάθημα νέων τεχνολογιών Α’ και Β’ Δημοτικού.
- Ομίλους (clubs).
- Λογοτεχνικό πρόγραμμα Booktime.
- Συμμετοχή σε διαγωνισμούς.
- Συμμετοχή σε εξωσχολικά τμήματα After School Bilingual για δίγλωσσα παιδιά και After School Link.

In school bilingual program
To πρόγραμμα Αγγλικών για δίγλωσσους μαθητές απευθύνεται σε μαθητές οι οποίοι:
- Γεννήθηκαν ή μεγάλωσαν σε αγγλόφωνη χώρα.
- Φοίτησαν σε αγγλόφωνο σχολείο.
- Μιλούν την αγγλική γλώσσα ως μητρική.
Το πρόγραμμα:
- Πραγματοποιείται σε αγγλόφωνο περιβάλλον.
- Επικεντρώνεται στη διδασκαλία λεξιλογίου και γραπτού λόγου.
- Βασίζεται σε βιβλία που διδάσκονται στις ΗΠΑ.
- Διδάσκεται από έμπειρους καθηγητές που είναι native English speakers.

Let’s Talk
Τουρνουά αγγλικού ρητορικού λόγου που διοργανώνουν τα Εκπαιδευτήρια και συμμετέχουν μαθητές της ΣΤ’ τάξης και άλλων ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων.
Οι μαθητές καλούνται:
- Να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στον διττό λόγο (Debate).
- Να συζητήσουν τις απόψεις τους σε θέματα επικαιρότητας (Group discussion).
- Να διαβάσουν με εκφραστικό τρόπο ένα σύντομο λογοτεχνικό κείμενο, δραματικό ή κωμικό, της επιλογής τους (Oral interpretation of literature).

Γαλλική γλώσσα - Γερμανική γλώσσα
Η γαλλική και γερμανική γλώσσα διδάσκονται ως δεύτερη ξένη γλώσσα στις εξής τάξεις: Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού.
Οι μαθητές:
- Μαθαίνουν βασικά φαινόμενα γραμματικής και συντακτικού.
- Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.
- Καλλιεργούν την ικανότητά τους στον γραπτό και προφορικό λόγο με τραγούδια, ιστορίες και δραματοποίηση.
- Συμμετέχουν σε ομίλους (clubs).

Πρωινό πρόγραμμα 07:00 - 08:20
Εκπαιδευτικοί υπηρεσίας υποδέχονται από τις 07:00 μαθητές για την εξυπηρέτηση εργαζόμενων γονέων.

Πρόγραμμα δημιουργικής απασχόληση
Για την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων τα Εκπαιδευτήρια παρέχουν καθημερινά το προαιρετικό πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης άνευ διδασκαλίας δωρεάν από τις 14:10 έως τις 15:45.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να γευματίσουν σ’ έναν χώρο που πληροί όλες τις προϋποθέσεις υγιεινής και ασφάλειας, να απασχοληθούν δημιουργικά ή να κάνουν τα καθήκοντά τους.
Η επιστροφή των μαθητών γίνεται με σχολικά λεωφορεία στις προκαθορισμένες στάσεις των κανονικών δρομολογίων.
Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα παραμονής των παιδιών στα Εκπαιδευτήρια έως τις 17:00, αλλά στην περίπτωση αυτή οι γονείς παραλαμβάνουν οι ίδιοι τα παιδιά τους.

Δημιουργική απασχόληση κατά τις σχολικές αργίες 07:30 - 17:00
Τα Εκπαιδευτήρια παραμένουν ανοιχτά με προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης στις διακοπές των Χριστουγέννων, του Πάσχα, καθώς και στις σχολικές αργίες από τις 07:30 έως τις 17:00.

Θερινή δημιουργική απασχόληση 07:30 - 17:00
Τα Εκπαιδευτήρια λειτουργούν πρόγραμμα θερινής δημιουργικής απασχόλησης κατά τους θερινούς μήνες και παραμένουν κλειστά καθόλη τη διάρκεια του Αυγούστου. Υποδέχονται τους μαθητές, με ένα πλήθος δραστηριοτήτων, πρωτοποριακών προγραμμάτων, με πολύ παιχνίδι, ξεγνοιασιά και χαρά. Σε ένα περιβάλλον ασφαλές και δημιουργικό τα παιδιά:
- Μαθαίνουν, καλλιεργώντας τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους.
- Διαβάζουν, αφηγούνται και δραματοποιούν αγαπημένα παραμύθια.
- Γνωρίζουν την πόλη τους, τη χώρα τους και τον κόσμο μέσα από δραστηριότητες και διαδικτυακά παιχνίδια.
- Παίζουν με τη φύση και τη φυσική.
- Αγαπούν τα μαθηματικά μέσα από έξυπνα μαθηματικά παιχνίδια.
- Μαθαίνουν, σερφάροντας στο διαδίκτυο.
- Αθλούνται, χορεύουν, παίζουν και τραγουδούν.

Οι όμιλοι δίνουν την ευκαιρία και τη δυνατότητα στους μαθητές μας:
- Να ανακαλύψουν και να καλλιεργήσουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ταλέντα τους.
- Να εκφράσουν τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητά τους.
- Να αναλάβουν πρωτοβουλίες μέσα στο πνεύμα της ομαδικότητας.
- Να ασχοληθούν με κάτι αγαπημένο και ξεχωριστό.

Όμιλοι Α’ - Β’ Δημοτικού
Γράμματα και τέχνες
- STREAM
- Μικροί ζωγράφοι - μεγάλοι δημιουργοί
- Δημιουργώ με φαντασία και πηλό
- Επιτραπαίζουμε
- Δημιουργικές κατασκευές με φαντασία
- Τα παιδιά κάτι μαγειρεύουν
- Χορεύοντας με την παράδοση
Αθλητισμός
- Mini golf
- Μπάσκετ
- Ποδόσφαιρο
- Τένις

Όμιλοι Γ’ - ΣΤ’ Δημοτικού
Γράμματα και τέχνες
- Let’s talk - Εnglish rhetoric speech
- Γαλλικά
- Γερμανικά
- Γρίφοι και μαθηματικά παιχνίδια - διαγωνισμός καγκουρό
- Δρω για το περιβάλλον
- Μικροί επιστήμονες
- Μικροί ρεπόρτερ
- Επιτραπέζια παιχνίδια σκέψης και στρατηγικής
- Οι κατακτητές της σκακιέρας
- Οικολογικές εικαστικές δημιουργίες
- Παιχνίδια από τα παλιά
- Προγραμματίζοντας τον κόσμο του μέλλοντος
- Υγιεινά παιχνιδομαγειρέματα
- Χορεύοντας σε παραδοσιακούς ρυθμούς
Αθλητισμός
- Διασκεδάστε παίζοντας mini golf
- Καλάθια και τρίποντα
- Καρφιά και σερβίς
- Κατακτήστε τα courts
- Οι μάγοι της μπάλας
- Στεφάνια, κορίνες και κορδέλες
- Τα φτερωτά μπαλάκια (Badminton)

Το πρόγραμμα «Χάρτες, πυξίδα…. φύγαμε!» στόχο έχει να φέρει τους μαθητές σε επαφή με άλλους τόπους, άλλες παραδόσεις και άλλους πολιτισμούς. Ολοκληρώνεται με τον ενδοσχολικό διαγωνισμό γεωγραφίας, στον οποίο εκπρόσωποι των τμημάτων προσπαθούν να κατακτήσουν την πρώτη θέση, χρησιμοποιώντας όλες τις γνώσεις που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του.
Αλήθεια, γίνεται να μάθω μαθηματικά χωρίς πράξεις και προβλήματα, χωρίς έντυπο, βιβλίο και τετράδιο; Στόχος η βιωματική προσέγγιση των μαθηματικών μέσα από πρωτότυπες και ομαδικές εργασίες εντός και εκτός της σχολικής τάξης. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, παρέα με τα φύλλα εργασίας τους, τις γνώσεις τους και τα απαραίτητα χειραπτικά μέσα προσθέτουν στη σχολική τους ζωή μία πρωτότυπη «μαθηματική νότα».
Το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε θέματα συμπεριφοράς, ήθους και ορθής διαχείρισης των συναισθημάτων. Μέσα από τη συστηματική επαφή των μικρών μαθητών με λογοτεχνικά κείμενα, επιδιώκεται η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, η καλλιέργεια αξιών και ιδανικών, η ενίσχυση του σεβασμού στους κανόνες του σχολείου και κατ’ επέκταση η προετοιμασία υγιών αυριανών πολιτών.
Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει μια θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στα μουσεία. Οι μαθητές ασχολούνται με ένα μουσείο αναλαμβάνοντας τον ρόλο του μικρού αρχαιολόγου. Επισκέπτονται το μουσείο, μελετούν την ιστορική περίοδο στην οποία αναφέρεται, συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα που εφαρμόζει, αναλαμβάνουν εργασίες, ομαδικές και ατομικές, και τέλος μιλούν με ειδικούς.
Οι μαθητές, ως νέοι θαλασσοπόροι, ακολουθούν την πορεία του χαρτιού στον χώρο και τον χρόνο. Στην τελευταία φάση του προγράμματος ψυχαγωγούνται με παιχνίδια που βασίζονται στο χαρτί - σταυρόλεξα, γρίφοι, αρκτικόλεξα. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τα εργαστήρια χαρτοποιητικής που στήνονται στην αυλή του σχολείου.
Ποιος είπε ότι τα προβλήματα στα μαθηματικά τα φτιάχνουν μόνο οι δάσκαλοι; Τα παιδιά γίνονται οι πρωταγωνιστές του μαθήματος, μπαίνουν στον «ρόλο» του μαθηματικού και κατασκευάζουν προβλήματα, αρχικά απλά και στη συνέχεια πιο σύνθετα, με αφορμή διάφορες μαθηματικές καταστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές εξοικειώνονται με τη δομή ενός προβλήματος, τα δεδομένα, τα ζητούμενα και τους περιορισμούς. Στόχος αποτελεί η βελτίωση του τρόπου σκέψης και των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων μέσω της ενεργής συμμετοχής των μαθητών σε δραστηριότητες κατασκευής προβλημάτων.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Γνωρίζω την πόλη μου» οι μαθητές της Δ΄ έρχονται σε επαφή με σημαντικές όψεις της τοπικής Ιστορίας της Θεσσαλονίκης. Βασικοί τομείς του προγράμματος είναι η επίσκεψη στον Λευκό Πύργο, η ξενάγηση στο αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης, η περιήγηση στα βασικότερα αξιοθέατα της πόλης με την πολιτιστική γραμμή του Ο.Α.Σ.Θ. και η συμμετοχή στο ειδικό πρόγραμμα του ινστιτούτου ψηφιακής μάθησης «ΝΟΥΣ».
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ακρόπολη: ένα άστρο που λάμπει μέσα στους αιώνες» οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού έρχονται σε γνωριμία με τα λαμπρότερα δημιουργήματα της αθηναϊκής δημοκρατίας. Μάλιστα, εργαζόμενοι σε ομάδες κατά την ώρα του μαθήματος της Πληροφορικής οργανώνουν παρουσιάσεις (Power Points), τις οποίες προβάλλουν στους υπόλοιπους συμμαθητές τους.
Το σχολείο μας συμμετέχει στην ευρωπαϊκή δράση Teachers4Europe. Οι μαθητές γνωρίζουν την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα από δραστηριότητες που εντάσσονται στο πρόγραμμα Teachers4Europe. Πρόκειται για βιωματικές δραστηριότητες που ενισχύουν τη συνεργατική μάθηση, την ενσώματη μάθηση και τη χρήση των Τ.Π.Ε., με στόχο οι μαθητές να είναι ικανοί να ορίζουν την έννοια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρωπαίου πολίτη, να διερωτώνται για τη σημασία της δημιουργίας της, να υποστηρίζουν τα δικαιώματά τους και να συνεργάζονται αρμονικά.
Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην ευρωπαϊκή δράση eTwinning. Στο πλαίσιο των eTwinning project, το σχολείο μας συνεργάζεται με σχολεία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό οι μαθητές μας να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.

Το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα των Εκπαιδευτηρίων έχει σαν στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να βρουν λύσεις σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου συνδυάζοντας έννοιες και μεθόδους από τον χώρο των STREAM (Science, Technology, Reading, Engineering, Art & Maths). Μέσα από κατάλληλα οργανωμένα σχέδια εργασίας για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, οι μαθητές λύνουν τις απορίες τους και φτάνουν μόνοι τους στην επιστημονική αλήθεια χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους και το μυαλό τους. Εντυπωσιακά πειράματα με καθημερινά υλικά, όμορφες κατασκευές και πρωτότυπα φύλλα εργασίας θα είναι οι αποσκευές τους σε αυτό το ταξίδι γνώσης και δημιουργίας. Έτσι, η μάθηση αποκτά πραγματικό νόημα για τα παιδιά, αφού γίνεται σαν παιχνίδι και έχει άμεση σύνδεση με την ίδια τους τη ζωή.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται στους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης και στοχεύει:
- Στην ανάπτυξη των ορθογραφικών δυνατοτήτων τους με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.
- Στην καλλιέργεια του ενδιαφέροντος και της αγάπης για την ελληνική γλώσσα.
«Οι λέξεις γράφουν… ιστορία», αλλά και η ιστορία έχει να μας διηγηθεί πολλά και ενδιαφέροντα για την εξελικτική πορεία των λέξεων μέσα στον χρόνο, επιβεβαιώνοντας τον πλούτο και το τεράστιο εύρος της γλώσσας μας.
Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων έχουν κάθε χρόνο, στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, την ευκαιρία να συνομιλήσουν με ειδικούς για θέματα που αφορούν άμεσα τα ενδιαφέροντά τους, τις ανησυχίες τους, τους στόχους και τις επιδιώξεις τους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Βιβλιοπαρέες οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν, κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς, τα βιβλία, τους συγγραφείς και τους εικονογράφους ενός εκδοτικού οίκου. Έτσι το βιβλίο γίνεται παιχνίδι, χαρά, γνώση, επικοινωνία, δημιουργία.
Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού διαβάζουν λογοτεχνικά βιβλία, όχι μόνο για να ασκηθούν στην αγγλική γλώσσα, αλλά κυρίως για να απολαύσουν την ανάγνωση και να μοιραστούν τη χαρά με τους συμμαθητές τους, τους δασκάλους και τους γονείς τους.

Τα προγράμματα Art & Science Days απευθύνονται κυρίως σε μαθητές Β’ έως ΣΤ’ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων και άλλων σχολείων της πόλης, δημόσιων και ιδιωτικών. Κύριο στόχο έχουν να φέρουν τα παιδιά πιο κοντά στον κόσμο της πληροφορικής και των θετικών επιστημών (φυσική, χημεία, βιολογία, αστρονομία) αλλά και της τέχνης.

Τα Εκπαιδευτήρια από την ίδρυσή τους, έχοντας ως οδηγό το αρχαίο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» συνδυάζουν τον αθλητισμό με την άρτια εκπαίδευση.
Ο αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής και υποστηρίζεται από άριστα καταρτισμένους εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής και της προπονητικής, καθώς και από την αντίστοιχη υλικοτεχνική υποδομή.
Οι πολλές και εξαιρετικές διακρίσεις σε παγκόσμιο και πανελλήνιο επίπεδο δικαιώνουν απόλυτα την επιλογή αυτή.
Σχολικός αθλητισμός
Οι μαθητές, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ανάλογα με την ηλικία και την τάξη ασχολούνται με:
- Φυσική κατάσταση, προσανατολισμό στον χώρο, νευρομυϊκή συναρμογή.
- Παραδοσιακά παιχνίδια.
- Στίβο: ταχύτητα, άλμα σε μήκος, μπαλάκι ρίψεως, εκπαιδευτικό ακόντιο.
- Ενόργανη γυμναστική.
- Ομαδικά αθλήματα.
- Βασικές αρχές ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις, βόλεϊ, χόκεϊ επί χόρτου και badminton.
- Γνωριμία με τα ολυμπιακά αθλήματα.
- Εσωτερικά πρωταθλήματα ομαδικών και ατομικών αθλημάτων.
- Κανόνες υγιεινής.
- Κανόνες διατροφής.

Περιβαλλοντικά Προγράμματα
Επισκέψεις σε χώρους περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος για τους μικρότερους μαθητές μας του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, περιβαλλοντικά προγράμματα, εξορμήσεις και ποικίλες δράσεις για τους μεγαλύτερους μαθητές μας του Γυμνασίου, καλλιεργούν την ευαισθησία των παιδιών μας απέναντι στη φύση. Η περιβαλλοντική δράση των Εκπαιδευτηρίων έχει κατ’ επανάληψη βραβευτεί με την απονομή της Πράσινης Σημαίας από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης.
Διακρίσεις
Μέσω του άριστου επιπέδου εκπαίδευσης που παρέχουν τα Εκπαιδευτήρια έχουν θεμελιώσει σε όλο το φάσμα της παιδείας ένα υψηλό υπόβαθρο. Με τον τρόπο αυτόν δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να καλλιεργήσουν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους και να κατακτήσουν κορυφαίες διεθνείς και πανελλήνιες διακρίσεις στα παρακάτω γνωστικά αντικείμενα:
- Θετικές επιστήμες (μαθηματικά, φυσική).
- Έντεχνος αγγλικός ρητορικός λόγος (Let’s Talk).
- Γράμματα και τέχνες (θεατρικές ομάδες, μουσικά σύνολα, χορωδία, λογοτεχνία, εικαστικά).
- Αθλητισμός.
Γράμματα
& Τέχνες

Μουσική προπαιδεία
Στόχοι του προγράμματος είναι:
- Η βιωματική προσέγγιση του κόσμου της μουσικής μέσω παιχνιδιών, δραματοποιήσεων, εικαστικών εργασιών, εκμάθησης μεταλλόφωνου.
- Κατάκτηση γνώσεων ικανοποιητικής προπαιδείας για όσα παιδιά επιθυμούν να συνεχίσουν τις μουσικές τους σπουδές.

Παραδοσιακοί χοροί
Τα Εκπαιδευτήρια E. Μαντουλίδη, από αγάπη και σεβασμό προς την Ελληνική Παράδοση, έχουν καθιερώσει Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών. Με την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών, βοηθούμε τους μαθητές να γνωρίζουν την αξία της παράδοσης και να διατηρούν ζωντανά τα στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν και μας ενώνουν ως έθνος: την προέλευσή μας, την καταγωγή μας, τα ήθη και έθιμά μας.
